7 zasad copywritingu

Podziel się

9 sekund, tyle średnio użytkownik spędzi z Twoją reklamą na Facebooku. Tyle, co przeciętny samochód przyspiesza do setki. Treści, stają się dynamiczne, ludzie chcą nawiązać więź z firmami przed zakupem produktu.

Kliknięcie w reklamę nie gwarantuje natychmiastowej konwersji!

 

Tu właśnie pojawia się problem, tradycyjne metody marketingu przestają działać. Żadna firma inwestująca w marketing nie decyduje się już na jeden typ reklamy - modna stała się strategia omnichannel, działanie w różnych kanałach, uzupełniających się, budujących spójną całość, w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów i ich potrzeby.

 

 

Kluczowym aspektem strategii omnichannel, jest obecność w mediach społecznościowych. Pozwalają one budować więź i relację z marką. Firmy z każdego sektora, już wiele lat temu zauważyły ten potencjał: Kluby piłkarskie, firmy z branży FMCG, stowarzyszenia oraz fundacje, nawet ugrupowania polityczne.

Co łączy, ale jednocześnie wyróżnia firmy w mediach społecznościowych? Copywriting!

 

Każda organizacja może podejść inaczej to tego tematu, w zależności od grupy docelowej oraz branży (fundacja ratująca szczeniaczki inaczej opisze smutny los małego pieska, a klub piłkarski inaczej poinformuję swoich fanów o zwycięstwie w trudnym meczu).

Na całe szczęście istnieje, kilka zasad dotyczących pisania treści, po zastosowaniu, których uprościć cały proces, jak i zachęcić odbiorców do czytania!

1. Prostota ponad wszystko

Warto pamiętać, że mówiąc o marketingu, im prostszy przekaz, tym lepiej. Unikajmy zawiłych zdań i skomplikowanych fraz, które mogą tylko zdezorientować odbiorcę. Klarowność jest kluczem do zrozumienia, więc stawiaj na jasne i proste komunikaty.

Nie pisz: “Nasza firma od lat z wieloma sukcesami, zajmuje się konserwacją powierzchni płaskich, a wykwalifikowana kadra zadba o najdrobniejszy szczegół tej skomplikowanej usługi!”

Napisz: “Szukasz ekipy sprzątającej? Napisz do nas!”

2. Krótka, ale zwięzła treść

Wśród natłoku informacji, ludzie mają ograniczony czas i cierpliwość na czytanie długich treści. Dlatego ważne jest, aby nasze komunikaty były zwięzłe, ale jednocześnie mówiły to, co istotne. Skup się na sednie i unikaj zbędnych detali.

Warto też zaznaczyć, że stosując ten podpunkt, zostawimy otwartą furtkę do dokładniejszego omówienia danego tematu w przyszłości, a co za tym idzie - nie stracisz czasu na wymyślanie tematów do postów lub artykułów.

3. Wspieraj się liczbami i faktami

W momencie, gdy starasz się dotrzeć do nowej grupy odbiorców, ważne jest, aby budować ich zaufanie.

Zapamiętaj: Ludzie nie kupują u obcych!

Konkretna wiedza wsparta faktami i liczbami może pomóc w zbudowaniu tej relacji. Zatem, gdy to możliwe, korzystaj z rzeczywistych danych i statystyk.

Nie pisz: “Wszyscy, kochają nasz produkt!”

Napisz: “500 osób wyraziło pozytywną opinię o naszym produkcie!”

4. Edukacja jest kluczem do budowania zaufania

Edukowanie oraz otwartość na przekazywanie Know-how, szybko i skutecznie wpłynie na postrzeganie Twojej marki w oczach odbiorców. Dlatego warto skupić się na dostarczaniu wartościowej wiedzy, która rozwiąże problemy Twoich odbiorców. Działając jako źródło przydatnych informacji, zyskasz status eksperta.

5. Dopasuj treści do urządzeń mobilnych

Według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji aż 75,8% Polaków korzysta ze smartfona, natomiast z tabletu 12,3% (dane z roku 2022). Dlatego ważne jest, aby nasze treści były zoptymalizowane pod kątem mniejszych ekranów i tempa czytania treści na smartfonach.

Wskazówka: Pisz na przemian długie i krótkie zdania.

Zaczynaj od dłuższych zdań, dokładnie takich jak to, ponieważ długie zdania nadają się do przekazywania informacji.

Po czym zastosuj krótkie zdanie, które dobrze się czyta.

6. Korzystaj z siły nagłówka

Pamiętajmy o sile nagłówka - to on często decyduje, czy odbiorca zainteresuje się naszą treścią, czy też nie. Dlatego warto poświęcić czas na stworzenie atrakcyjnego nagłówka, który będzie jasny i przyciągnie uwagę.

Ekspert marketingu oraz LinkedIN Influencer – Arek Orłowski, wyodrębnił 7 szablonów, które pomogą Ci napisać prosty i efektywny nagłówek:

 

7. Personalizacja treści

Ostatnia zasada, ale równie ważna, to personalizacja przekazu. Zamiast mówić do ogółu, skierujmy naszą komunikację do jednej osoby. To sprawi, że przekaz będzie bardziej osobisty i przemówi do odbiorcy.

Podane przez nas zasady, są uniwersalne i sprawdzą się w każdej branży, jednak pamiętaj, że to Ty musisz stworzyć swoją tożsamość, która Cię wyróżni i sprawi, że zbudujesz swego rodzaju więź z followersami.

Autor: Fryderyk Gabryś

 

Zadzwoń do nas lub napisz, a przygotujemy dla Ciebie ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Agnieszka Jakubik
Agnieszka Jakubik
Specjalista ds. kluczowych klientów